از کجا لباس کار بخریم ؟

يکشنبه 10 ارديبهشت 1402
9:52
بهناز شاعری

لباس کار

ایمنی و راحتی دو مورد از مؤلفه‌های مهم هنگام انجام هر کاری ازجمله کارهای ساختمانی و عملیاتی است. استفاده از وسایل ایمنی در هنگام کار ضروری و پراهمیت است و از بروز اتفاق‌های خطرناک و آسیب‌رسان جلوگیری می‌کند. هر کارگر و پرسنلی در محیط‌های غیر اداری باید از وسایل ایمنی ازجمله کلاه، عینک، لباس و کفش مناسب استفاده کند. لباس کار با پوشاندن کل بدن از تماس هرگونه وسیله‌ی تیز و برنده و مواد خارجی با بدن جلوگیری می‌کند. باغبانی، تراشکاری و فعالیت در کارگاه‌های چوب‌بری ازجمله مشاغلی هستند که به لباس کار نیاز دارند. لباس‌های کار در مدل‌ها و رنگ‌های مختلف طراحی و تولید می‌شوند و انواع مختلفی دارند. برخی از آن‌ها دارای جیب‌های متعدد هستند تا وسایل و ابزارآلات موردنیاز را در آن‌ها قرار داد. لباس‌های کار در انواع مختلف یکسره‌ی دوبنده و کاپشن و شلوار طراحی و دوخته می‌شوند و رنگ آن‌ها با یکدیگر متفاوت هستند. مثلاً، کارگرانی که در شب و محیط‌های تاریک مشغول به کار هستند بهتر است از لباس‌‌هایی استفاده کنند که دارای نوار یا لوگو شبرنگ هستند، تا افراد دیگر را متوجه‌ حضور خود کنند.

انواع لباس کار

هنگام انتخاب لباس کار باید به سایز آن توجه کرد. لباس بزرگ یا کوچک ممکن است برای افراد دردسر ایجاد کند. اگر سایز لباس کوچک باشد ممکن است در هنگام کار نتوان به‌راحتی دست‌ها و پاها را تکان داد و حرکت کرد. برخی از لباس‌های کار در قسمت مچ پا دارای زیپ جهت تنظیم هستند و می‌توان اندازه‌ی آن‌ها را تغییر داد. همچنین مدل‌های دوبنده‌ی لباس کار هم قابلیت تنظیم شدن را دارند.

لباس کار از آلوده و کثیف شدن لباس‌های دیگر جلوگیری می‌کند. برخی از لباس‌های کار ضدآب و ضد آتش هستند و برای مشاغل خاص استفاده می‌شوند. لباس کار تنها برای کارهای کارگاهی و عملیاتی نیست. پزشکان و پرستاران نیز از دیگر افرادی هستند که در هنگام کار موظف به پوشیدن روپوش در بیمارستان‌ها و مراکز پزشکی هستند. پیش‌بند آشپزها و کافه‌دارها نیز ازجمله لباس‌های کار است. این لباس‌ها دارای تزیینات و رنگ‌های خاص و معمولاً دارای یک جیب در قسمت جلویی هستند. لباس‌های کار کافه و رستوران سبب یک رنگی نیروهای کار می‌شوند و نوعی اتحاد را به وجود می‌آورند.

خرید آنلاین لباس کار زنانه و مردانه

برای خرید آنلاین ابزار ایمنی، لباس کار و روپوش می‌توانید به فروشگاه اینترنتی دوخت یادگار مراجعه کنید. این فروشگاه مجموعه از بهترین لباس‌های کار و وسایل ایمنی برندهای ایرانی و خارجی را گردآوری کرده است تا همه‌ی افراد در کمترین زمان ممکن سفارش و خرید خود را انجام دهند و درب منزل کالای خود را تحویل بگیرند. قیمت تمامی محصولات به همراه جزییات و مشخصات آن‌ها در سایت دوخت یادگار درج شده است تا به کمک آن خرید آنلاین مطمئنی را تجربه کرد.

مهمترین نکته هنگام خرید لباس کار

لباس کار می بایست کاملا اندازه (اصطلاحاً فیت) باشد.

لباس کارهایی که اندازه مناسب ندارند می توانند به شدت مخاطره آمیز باشند.

هیچ نوع اتصالات و یا آویز اضافه‌ای نباید روی لباس کار وجود داشته باشد.

به این دلیل که معمولا لباس کارها به گونه‌ای هستند که به صورت مرتب و مداوم شسته می‌شوند, دوخت لباس کار باید به گونه‌ای انجام شده باشد که کاملا مقاوم باشد.

اگر برای انجام وظایف شغلی, در شرایطی لازم می‌باشد که آستین‌هایتان را بالا بزنید, بنابراین باید لباس کاری با آستین‌های کوتاه انتخاب نمایید.

لباس کارگری

استفاده از وسایل ایمنی در هنگام کار ضروری و پراهمیت است و از بروز اتفاق‌های خطرناک و آسیب‌رسان جلوگیری می‌کند.

هر کارگر و پرسنلی در محیط‌های غیر اداری باید از وسایل ایمنی ازجمله کلاه، عینک، لباس و کفش مناسب استفاده کند.

لباس کار با پوشاندن کل بدن از تماس هرگونه وسیله‌ی تیز و برنده و مواد خارجی با بدن جلوگیری می‌کند.

باغبانی، تراشکاری و فعالیت در کارگاه‌های چوب‌بری ازجمله مشاغلی هستند که به لباس کار نیاز دارند.

لباس‌های کار در مدل‌ها و رنگ‌های مختلف طراحی و تولید می‌شوند و انواع مختلفی دارند.

برخی از آن‌ها دارای جیب‌های متعدد هستند تا وسایل و ابزارآلات موردنیاز را در آن‌ها قرار داد.

لباس‌های کار در انواع مختلف یکسره‌ی دوبنده و کاپشن و شلوار طراحی و دوخته می‌شوند و رنگ آن‌ها با یکدیگر متفاوت هستند.

لباس کار ساختمانی

کارگرانی که در شب و محیط‌های تاریک مشغول به کار هستند بهتر است از لباس‌‌هایی استفاده کنند که دارای نوار یا لوگو شبرنگ هستند، تا افراد دیگر را متوجه‌ حضور خود کنند.

هنگام انتخاب لباس کار باید به سایز آن توجه کرد.

لباس بزرگ یا کوچک ممکن است برای افراد دردسر ایجاد کند.

اگر سایز لباس کوچک باشد ممکن است در هنگام کار نتوان به‌راحتی دست‌ها و پاها را تکان داد و حرکت کرد.

برخی از لباس‌های کار در قسمت مچ پا دارای زیپ جهت تنظیم هستند و می‌توان اندازه‌ی آن‌ها را تغییر داد.

همچنین مدل‌های دوبنده‌ی لباس کار هم قابلیت تنظیم شدن را دارند.

لباس کار از آلوده و کثیف شدن لباس‌های دیگر جلوگیری می‌کند.

برخی از لباس‌های کار ضدآب و ضد آتش هستند و برای مشاغل خاص استفاده می‌شوند.

لباس کار تنها برای کارهای کارگاهی و عملیاتی نیست.

پزشکان و پرستاران نیز از دیگر افرادی هستند که در هنگام کار موظف به پوشیدن روپوش در بیمارستان‌ها و مراکز پزشکی هستند.

از کجا لباس کار بخریم؟

این سوالی است که برای خیلی از افراد ایجاد می‌شود چرا که پوشیدن لباس کار مناسب تاثیر چشم گیری در عملکرد بهتر دارد.

با انتخاب و خرید موثر لباس‌کار شما می‌توانید از طول عمر بالا راحتی و همچنین شرایط ویژه خرید لباس کار بهره مند شوید.

برای خرید لباس کار می توان به فروشگاه دوخت یادگار در تهران مراجعه نمود و یا خرید اینترنتی را انتخاب نمود

پیشنهاد ما به شما خرید اینترنتی از دوخت یادگار است .

قیمت لباس کار به چه صورت است ؟

قیمت لباس کار بر اساس نوع مدل انتخابی شما و بر اساس پارچه مصرفی(کتان, فامنت کجراه و …) تعیین می شود.
برای مشخص شدن قیمت ابتدا باید مدل و جنس پارچه مشخص شود. شما می‌توانید به صورت آنلاین با همکاران فروش ما تماس بگیرید و در کوتاه ترین زمان ممکن قیمت لباس کار مورد نظر خود را خرید کنید.همچنینی برای دیدن لیست قیمت لباس کار و دیدن نمونه لباس کار پیشنهاد می شود به آدرس زیر مراجعه کنید


https://dookhteyadegar.com/product-category/%d9%84%d8%a8%d8%a7%d8%b3-%da%a9%d8%a7%d8%b1/



ویژگی های لباس کار ایمنی مناسب:

انتخاب یک لباس‌کار مناسب شغل شما به عوامل زیادی بستگی دارد.

به همین جهت لباس‌کارهای مختلف با تنوع بسیار بالایی در حال توزیع می‌باشند.

انتخاب لباس‌کار مناسب به عواملی وابسته است مانند: به فعالیت، شرایط آب و هوایی و همچنین میزان اهمیت ایمنی و حفاظتی دارد که قرار است انجام پذیرد.

لباس مناسب برای محیط کار با حرارت بالا

بهترین لباس کار از نوع سرهمی است که در پارچه آن نسبت پنبه به پلی استر بیشتر باشد.

معمولا در حالت کلی نسبت پنبه به پلی استر در لباس کار ۷۰ به سی در نظر گرفته می‌شود

ولی در حالت‌های خاص مانند فعالیت در مکان هایی با مبادله حرارتی بالا بهتر است این درصد بیشتر باشد.

لباس کار مناسب برای شرایطی که با مواد و یا دستگاه‌های مخاطره آمیز سر و کار نداریم

اگر در عین حال هم دمای هوای منطقه بالا است می توان از انواع لباس های کار دو بنده استفاده کرد.

هشدار در هنگام استفاده از لباس کار

هرگز با لباس کاری که تکه‌ای از آن پاره شده و آویزان است مشغول کار نشوید, مخصوصاً اگر سر و کارتان با ماشین آلات مکانیکی و مخاطره آفرین است

احتمال بروز حادثه ناشی از گیر کردن تکه‌ای از لباس در دستگاه وجود دارد.

اگر شرایط محیط کاری شما به گونه‌ای است که با مواد شیمیایی خطرناک سر و کار دارید

لازم است قبل از اقدام به خرید لباس کار, مشخصات مورد نیاز به منظور حفاظت در مقابل مواد شیمیایی را به تولید کننده لباس کار اعلام کنید تا توسط تولید کننده در نظر گرفته شود.

در مورد یک لباس کار مناسب چه اطلاعاتی نیاز است که داشته باشیم:

لباس کار پوششی استحفاظی است که افراد در شرایط کاری ویژه در حین کار از آن استفاده می کنند. یک لباس کار مناسب باید دارای مشخصه های خاصی باشد تا بتواند از افراد در برابر خطر محافظت کند. این لباس ها به صورت سراسری باید دست ها و پاها را پوشش داده و به صورت یک تیکه یا دو تیکه (بلوز و شلوار) باشند. لباس کار معمولا یا از الیاف طبیعی، و یا به صورت درصدی از الیاف طبیعی و درصدی از الیاف مصنوعی و یا اینکه به صورت صد درصد از الیاف شیمیایی و صنعتی تولید می شوند. هر چقدر الیاف به کار رفته در لباس کار طبیعی تر باشد، تبادل گرمایی در آن راحت تر صورت می گیرد. برخی از انواع لباس کار برای مشاغل ویژه و شرایط کاری در محیط های سرد طراحی شده اند که به نوعی عایق سرما و رطوبت در مکان هایی مانند سردخانه ها می باشند. برخی دیگر از لباس های کار نیز به صورت نسوز و ضد حریق و از جنس PVC می باشند که مخصوص استفاده در کوره ها و فرآیند های حرارتی هستند. به طور کلی لباس های عایق گرما از الیاف خاصی تولید می شوند که پوششی از جنس آلومینیوم دارند و تا 90% اشعه ی مادون قرمز را بازتاب می دهد. در این مقاله اطلاعات مختصری از لباس کار را تبادل می کنیم. با ما همراه باشید:

پیش بند حفاظتی: پیش بند های حفاظتی قسمتی از یک لباس کار می باشند که با توجه به کاربرد آنها از جنس نایلونی و پلاستیکی برای جلوگیری از ریزش آب، جنس سربی برای محافظت در برابر اشعه ی رادیو اکتیو، پلی وینیل کلراید جهت جلوگیری از مواد شیمیایی و چرمی برای جلوگیری از ریزش پلیسه ی جوشکاری تهییه می شوند. هنگام استفاده از پیش بند های حفاظتی رعایت یک سری نکات ضروری می باشد که در زیر بررسی می کنیم:

  • استفاده ی افراد از پیش بند هنگام کار با ماشین آلات و تجهیزات دوار و متحرک ممنوع می باشد.
  • اگر شرایط کاری به گونه ای بود که افراد در هنگام کار با این ماشین آلات مجبور به استفاده از پیش بند بودند، بهتر است که این پیش بند به صورت دو تکه طراحی شود به گونه ای که قسمت بالا تنه از پایین تنه کاملا مجزا باشد و در صورتی که به این تجهیزات دوار گیر کرد به راحتی جدا شود.
  • پیش بند هایی که توسط افرادی که در معرض شعله ی آتش کار می کنند باید به گونه ای باشد تمام سینه را پوشش دهد و در مقابل آتش گرفتن مقاومت داشته باشد.
  • پیش بند هایی که توسط افرادی که با مایعات خورنده مانند اسید ها سر و کار دارند باید از جنس لاستیک های طبیعی یا مصنوعی بوده ، تمام قسمت سینه را پوشش دهد و در مقابل این مایعات مقاوم باشد

پاکیزگی لباس کار

پاکیزگی و شرایط نگهداری لباس کار نقش بسزایی در طول عمر آنها دارد. در هنگام تهییه ی یک لباس کار شرایط شست و شو و نگهداری آن را بررسی کنید و در نگهداری آن کوشا باشید. نوع لباس هایی که افراد انتخاب می کنند رابطه ی مستقیمی با شرایط سلامت و طول عمر آنها دارد. به عنوان مثال در کشور آمریکا از رنگ هایی که حاوی ماده ی شیمیایی بنزیدین است در تولید لباس استفاده نمی شود زیرا این ترکیب به راحتی توسط پوست جذب می شود و بسیار سرطان زا می باشد. متاسفانه امروزه اکثر البسه ای که در بازار پوشاک وجود دارد وارداتی هستند و حاوی این ماده ی سرطان زا می باشند. ضمنا بهتر است از البسه ای که دارای ترکیب کتان و آهن می باشد استفاده نکنید زیرا این ترکیبات با مواد مصنوعی گند زدایی می شوند و در نتیجه ی این عمل بخاری را متصاعد می کنند که حساسیت زا می باشد.




برچسب ها: لباس کار ,
[ بازدید : 34 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به payamarketing است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]